Tekst i zdjęcia: Beata Siwiec
Lekcja informatyki w klasach szóstych rozpoczęła się od krótkiego wprowadzenia do sztucznej inteligencji i jej roli w dzisiejszym świecie. Następnie uczniowie przystąpili do pracy nad swoimi projektami.
Pracowali nad projektem w Scratch, wykorzystując syntezator mowy. Pozwoliło im to zrozumieć, jak AI może naśladować ludzkie zdolności.
Eksperymentowali także z technologią rozpoznawania gestów, sterując obiektami na ekranie za pomocą ruchów dłoni. To zadanie pokazało, jak AI może interpretować dane wejściowe w czasie rzeczywistym i reagować na nie.
Uczniowie stworzyli również grę, która wykorzystuje AI do pomocy w nauce języków obcych. Gra ta pokazała, jak AI może dostosować się do indywidualnych potrzeb użytkownika i dostarczyć spersonalizowane materiały do nauki.
Młodzież użyła aplikacji Teachable Machine do trenowania modelu AI na podstawie obrazów i dźwięków. Ta część lekcji pokazała, jak AI uczy się i adaptuje do nowych danych.
Lekcja była pełna interaktywnych i angażujących aktywności, które pozwoliły uczniom na praktyczne zastosowanie sztucznej inteligencji. Uczniowie wykazali duże zaangażowanie i entuzjazm podczas pracy nad swoimi projektami. Wszystkie projekty były wykonane z dużą starannością i kreatywnością, co pokazuje, jak efektywne może być wykorzystanie AI w edukacji.
Strona projektu: www.burzamozgow.com